annelielizabeth.blogg.se

Positivt tänkande

Publicerad 2010-12-27 18:03:20 i Diverse tankar,

Jag tror förvisso att tankens makt är bra mycket starkare än vad vi kanske tror, och således är det självklart bättre att tänka positiva tankar än negativa. Tänker man alltid "Fan, vad allt suger, jag hatar mitt liv, jag är värdelös!" så tror att sannolikheten för att ens liv blir skit är större än om man tänker "Fan, jag fixar det här! Jag kan! Jag är bra!" Men att man aldrig ska få lov att klaga och att man helt ska utrota ens negativa tankar tror jag faktsikt inte är sunt. Vi är väl människor? Om en människa tycker att allting är superbra och perfekt och underbart och positivt och ljust och fint HELA tiden så är det nåt allvarligt fel!! "Min hund dog, gud vad jag känner mig glad, positiv!" eller "Oj, mitt hus brann ner; fan vad tacksam jag är!" Det är är inte sunt nånstans!! Och som med allt annat ligger det ett äckligt vinstintresse bakom alla dessa idéer, och det tycker jag inte är särskilt positivt...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: of_darkness

Publicerad 2010-12-28 02:46:29

Bah jag tror inte på det där med att m,an övht ska tänka posetiva tankar övht, och jag börjar allt mindre tro på att må bra ha det roligt etc posetiva saker är bra, börjar mer tro att evigt lidande så som i det bibliska helvetet är det rätta och önskar att jag magiskt kundee skapa ett blibliskt heölvete för hela mäsnkligheten och förslava dem där för all evig tid i evigt lidande!

Postat av: Ann-Eli

Publicerad 2010-12-28 16:33:41

Haha! Ja, det är fan uppfriskande med dina pessimistiska kommentarer! Det vore ju egentligen inte mer än rätt om vi förslavade hela mänskligheten... Vi förtjänar ett evigt spöstraff i helvetet :D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela