annelielizabeth.blogg.se

Degeneration deluxe

Publicerad 2011-08-12 00:38:50 i Trender,



Ni har inte undgått dem, jag lovar; modellerna som poserar med menlös hållning som vore de gjorda helt utan muskulatur. Ofta ser man bara benen; menlösa jättesmala, otränade ben med inåtpekande fötter. Hela kroppsspråket basunerar ut; "Couldn´t care less!" och "Orka!". Det är som att modellagenturerna fått en knäpp (värre än alla andra tidigare knäppar); som att det helt slagit slint... Hur jävla länge har det inte riktats kritik mot media där kvinnorna alltid är de passiva objekten, lite i bakgrunden; i allt från musikvideos till reklamen på tv4, under tiden som männen är de aktiva förgrundsfigurerna som gärna poserar med ett verkyg som tyder på handlingskraft? Istället för att ta till sig kritiken och använda hjärnan verkar det alltså som att hela jävla media degenererats till primatnivå; nu är kvinnorna inte bara passiva; nu kan de för fan inte ens stå upprätta på egen hand!!!






Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ♦ Viggin ♦

Publicerad 2011-08-16 17:33:00

SV: Hej! :P "tröjan" jag har på headern är ingen tröja utan en klänning från BikBok :)Och den är inte till salu tyvärr :) Älskar den ;)



Ha en fin dag! kram

Postat av: L I S A ♥ 11 år- Foto & Vardag!

Publicerad 2011-08-16 19:53:38

Var gärna med i min Dagens blogg tävling där du har chans att synas för mina 200-500 besökaren! det tar bara 1 minut att kommentera, om du gör det så är du bara så bäst! Var med ♥



http://minafotografieravmig.blogg.se/2011/august/dagens-bloggar-ny-omgang-168-2011.html



/Lisa♥

Postat av: böna

Publicerad 2012-05-28 23:18:30

den där posen avskyr jag. jag fattar INTE varför dem envisas me den? den skriker ut så märkliga signaler, när ja ser dem som står så tänker jag spontant "osäker, skraj, vimsig, noll koll" JÄTTEkul att nästan alla kvinnliga modeller ser ut så å påverkar småtjejjer omedvetet så dem oxå flummar till de så. suck.

mvh proteströrelsen

Postat av: Myza

Publicerad 2012-05-29 00:14:26

Bönan; hahaha! Ja, visst fan e det stört!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela