annelielizabeth.blogg.se

Skinnflådd räv - en galen trend

Publicerad 2011-02-28 14:04:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

En mössa (som inte ens är snygg någonstans!) har blivit omåttligt populär bland vissa människor. Människor som inte bryr sig ett skvatt om hur denna vämjeliga mössa kommit till. Mössorna pryds av en pälsboll; gjord av äkta rävpäls, ofta blåräv. Här i Sverige är sån skit förbjuden, tack och lov (och inte för att folk direkt bryr sig om rävarnas liv utan för att det inte är lönsamt att följa de krav som ställs på en rävfarmare...), men motsägelsefullt nog är det fullt tillåtet att importera päls från andra länder som fortfarande har rävfarmer.





Hur fan har detta kunnat bli en sådan trend?! Och vad gör just den äkta pälsbollen så förbannat åtråvärd när det inte är en käft som kan se skillnad på äkta och fusk?! Det finns för i helvete plagiat-päls man kan använda till de där små fula bollarna! Varför gör man inte det om man nu prompt vill springa runt med en sån där hemsk tingest på sin hjässa?! Det handlar om en liten tuss på toppen av en mössa... INGEN skulle märka om man bytte ut den riktiga mot en i fejkpäls! Jag lovar! Men RÄVEN skulle märka STOR skillnad!!!! 

Vi har ingen rätt att döda en annan varelse för att skinnflå den och göra mode av dess skinn!! Varför tar vi oss sådana rättigheter?! Hur kan man inte reagera med förtrytelse och sorg över det faktum att så många fullständigt skiter i djuren som fått offra sina liv?!! Jag blir snart galen (ja,  om man nu kan bli mer galen på det oändliga djurförtrycket än vad jag redan är det vill säga...) på människors totala dumhet!! När ska folk börja använda hjärnan; jag bara undrar!! Prova någon gång; jag lovar att ni inte dör av det!

Liknande inlägg

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela