annelielizabeth.blogg.se

Ingen kan lura tiden!

Publicerad 2011-01-14 09:16:48 i Skönhetsidealet,

Vansinnigt att vi försöker lura tiden och oss själva med diverse rynkkrämer och i vissa fall kirurgiska ingrepp! Jag tycker rynkor är vackert! Det hör till! Det är som man så ofta säger; "rynkor skvallrar om livserfarenhet" vilket enbart är av godo i mina ögon! Jag önskar vi fick se äldre kvinnor i reklamen!! Vilken reklam det än handlar om. Vi ska ju alla bli äldre - det går inte att komma ifrån. Men idag är det ju tabu att vara äldre än 20... Det verkar ju vara så tabubelagt att man inte ens diskuterar frånvaron av äldre i media som ett problem! Det är sällan man hör protester mot åldersdiskriminering. Man pratar om skönhetsidealet och nämner smalhetshysterin och den sjuka jakten på perfektion, men just ålderstecken som rynkor nämns sällan och vår jakt på ett evigt ungt yttre känns sorgligt nog som en accepterad jakt. Förmodligen är man som äldre, mogen, vis och luttrad betydligt mer lugn inför faktumet att vissa av oss (framför allt majoriteten av oss kvinnor) vägrar gå ålderdomen till mötes, vilket ju är en bra egenskap om man kan undvika att själv må dåligt och påverkas av skönhetsindustrins masshysteriska hjärntvätt, men samtidigt kan jag efterlysa lite mer engegemang från de "drabbade"...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-01-14 09:52:03

Åh vilken söt tant =D

Postat av: Viola Ollaiver

Publicerad 2011-04-09 20:02:06

Vilken härlig gammal dam! Jag har alltid reagerat på att det är en skam med ålder. Den stora komplimangen man kan få är att man inte alls ser så gammal ut som man är!! Sjukt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela