annelielizabeth.blogg.se

Nirvana?

Publicerad 2011-06-18 18:35:00 i Diverse tankar,

Så, finns det nåt bortom rimlig reson och förnuft? Finns det en andlig dimension? Har vi alla personliga, andliga vägledare som guidar oss och alltid hör oss? Jag vill tro det. Jag vill tro att det är en mening med allting; smått som stort. Jag vill tro att det finns en högre makt någonstans ute i det eviga universum, dit vi alla ska komma en dag, när vi är fullärda. En högre makt bestående av en högre emotionell och intelligent andlig kraft som är färdig med jordeliven. Kalla det "nirvana" eller vad du vill, men det är dit vi alla strävar. Det är vad jag tror. Eller VILL tro... Vad tror du?


Liknande inlägg

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela