annelielizabeth.blogg.se

Är ni med?

Publicerad 2012-08-23 21:00:00 i Trender,

Känner ofta att jag blir missförstådd när jag ger uttryck för mina åsikter; vad de än rör. Om jag klagar på hårknutstrenden (det evinnerliga, segslitna modet som innebär att alla snubbar ska spatsera runt med håret uppsatt i en näpen liten knut på sina hjässor) klagar jag inte på själva frisyren i sig. Folk får givetvis ha vilken frisyr de vill, men när det är en uppenbar trend det är frågan om handlar det inte längre om folks egen vilja att uttrycka sin egen personliga stil. Det är trenden jag klagar på - inte själva hårknuten. Vad jag anser om just den är högst oväsentligt i sammanhanget. Spelar ingen roll om det plöstligt är trendigt att kliva runt i ascoola, gotiska kläder och New Rock-boots (sådant jag själv diggar) - trender är trender och de förminskar individen som använder sig av dem. Är ni med? Ibland råkar man förstås vara ofrivilligt trendig - det kan vara svårt att undvika eftersom trender och mode förändras. Ena stunden är det inne med nitar och metalldetaljer på alla kläder - andra stunden ska man traska runt i aprikosa, midjekorta axelvaddskavajer. Skillnanden mellan en efemär, ofrivillig moderiktighet och en självvald är att man som ofrivillig trendkandidat fortsätter välja det man gillar även efter att det klassats som öerhört och tveklöst "ute", eftersom man högaktningsfullt ger blanka fan i vad som är inne och inte - man är kort och gott sig själv.
 
Hårknutstrenden som fortfarande florerar på Söders gator (och resten av landet också gissar jag):
 
En annan trend är stora, töntiga brillor och Rayban-brillor med guldbågar:
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-24 22:05:42

Ja, jag håller med!!! VARFÖR vågar inte folk tänka själva?!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-30 22:45:13

Hahahohoho!!! Ja, fuck vad ugly de e med de där guldbågade sakerna!!! HA!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela