annelielizabeth.blogg.se

"RÖR INTE VÅRA TRADITIONER!"

Publicerad 2012-12-18 14:22:00 i Könsroller och invanda mönster,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article15947832.ab?fb_action_ids=527919703909699&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22527919703909699%22%3A182229178568181%7D&action_type_map=%7B%22527919703909699%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=[]
 
Vad bra att någon tagit upp detta!! Har själv undrat vafan som är så viktigt med "våra svenska traditioner" och tänkt att det osar unken rasism om hela Facebook. "Gilla om du vill att den här scenen ska fortsätta sändas" och en länk till Kalle Anka-klippet vars scen med den svarta dockan skall bort... Jag tyckte också det var överdrivet det där med pepparkaksgubben (har dock inte hört om att artikeln visade sig vara ett misstag) men att bli så upprörd för att "våra traditioner" hotas..?! Våra traditioner - våra SVENSKA - är mossiga & arkaiska och behöver lite frisk luft tycker jag! DÄ Ä GÖTT MÄ KÖTT! PÅ JUL SKA EN HA JULSKINKE! SIEG HEIL! Sedan undrar jag hur många av de ickeinhemska svenskarna, med andra seder och bruk, känner när hela svenska folket visar sin förtrytelse och basunerar ut sin "svenska stolthet" de är beredda att gå i döden för. Skärp er för fan! Jag känner mig inte särskilt stolt över min svenskhet om det är detta vi ska stå för! Tycker vi ska fortsätta bemöta alla dylika uttalanden av typen "RÖR INTE VÅRA TRADITIONER!" med ett unisont gapflabb. Annars kan vi alla lika gärna rösta på Sverigedemokraterna i valet.
 
https://www.facebook.com/pages/Rör-inte-våra-Traditioner/459497350762683

 
Och låt mig undra; om man höjer sin röst mot djurplågeri, morbid djurslakt och dylikt rycker folk på axlarna; anser att man är en bråkmakare och säger "ORKA!" men fan, vilket engagemang det kan bo i samma människa när det kommer till... VÅRA SVENSKA TRADITIONER. Fin prioritering, folk! Verkligen!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela