annelielizabeth.blogg.se

Family Guy - hycklare?

Publicerad 2012-06-25 03:18:27 i Diverse tankar,

Ett enormt kort och lakoniskt (för att vara jag) inlägg om min irritation kring skaparna av "Family Guy":
 
De är uppenbarligen hyfsat vänster, de som skapat serien. Så vänster man nu kan vara i detta gudsförgätna land som USA... Förlåt mig, alla amerikaälskande ungdomar som bara "mååååååste se USA" innan ni kolar vippen! Varför?!!! Ja, jag kan haja grejen med New York. Absolut. Sen då? Ja, förvisso; det kan ju bli lite av en underhållande freakshow att dra dit och se eländet på nära håll, med egna ögon. Så långt är jag enig.
 
Så till ämnet: Family Guy. Jag har sett sjukt många avsnitt och jag måste verkligen säga att jag, rent generellt,  diggar serien som fan. Peter Griffin är enormt skön på femmiljoner tänkbara sätt! Men... och det är just detta men jag vill ifrågasätta just nu (eftersom det ligger mig så oerhört varmt om hjärtat att just IFRÅGASÄTTA (born to be a ifrågasättare - and I´m STOLT!!!!)). Men; å ena sidan babblas det i raljerande ton kring allt ifrån George Bush (hin Håle him self) till fördomar om andra kulturer än den amerikanska. Å andra sidan har de plöstligt ett helt jävla avsnitt som ENBART går ut på låg, plump homofobi-humor! BLÄÄ!!! Peter Griifin går i detta avsnitt med på att testa diverse injektioner, varav den ena innebär att han blir homosexuell. SJÄLVKLART innebär detta att han plötsligt går runt med en ring i ena örat och rör sig väldigt feminint. Jag väntar på någon sorts sluttamp som liksom förlöjligar allt som har med homoskämt att göra, men avsnitter bara fortsätter i samma anda. Jag stoppar in mina öronproppar, vänder mig om och säger "God natt!". Det var helt enkelt inte roligt! Peter Griffin diggar plötsligt schlager, bär scarfs och beter sig enormt "feminint"... Vad i detta ligger humorn? Helt allvarligt?! Alla homosexuella män beter sig inte så; jag lovar! Så lågt, töntigt och... ja, rent jävla rasistiskt! Så: SÅ vänster var de alltså! Jävla hycklare!!!! Ps. De kör sjukt många skämt baserade på låg lyteskomik dessutom. Ds.
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: böna

Publicerad 2012-06-25 21:08:04

jag blir oxå sjukt irriterad. en annan serie som du kanske har sett e "jims world" störande komik om homosexuella och könsroller mellan kvinner och män. slår bara av tvn när ja ser sånt på tv, vägrar att ge tittarsiffror till skit.

Postat av: Ann-Eli

Publicerad 2012-06-25 21:14:21

Böna; nej, den seriens existens har jag varit lyckligt ovetande om... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela