annelielizabeth.blogg.se

Jag erkänner!!

Publicerad 2012-06-20 02:11:59 i Djurrättsfrågor & veganism,

Jag har faktiskt ett förakt gentemot köttätare. Jag erkänner. Det är, tro mig, inget jag är stolt över. Jag vill vara den där kärleksfulla hippien som bara säger "Peace!!!" hela dagen lång, men det skulle vara ren falsk marknadsföring. Jag är verkligen hemskt ledsen, men efter att ha blivit (personligt) påhoppad sjukt många gånger av kadaverrätande freaks har jag skapat en rätt bitter liten bubbla i vilken inte mycket hopp om mänskligheten ryms.
 
Det riktigt skumma i kråksången är att jag, rent generellt, funkar totalt tvärtom. Det vill säga: jag tror alltid folk om gott. Eller, som när jag var liten och inte riktigt hade ordförståelsen med i skallen; jag var helt övertygad om att "godtrogen" innebar att man trodde alla om gott. Även om jag, på senare dar, har fattat det humoristiska feltolkandet vad gäller ordet "godtrogen" så kan jag känna en saknad. Jag saknar den där lilla Ann-Eli (Annelie) som inte hade hunnit med att bli nedtryckt av folk som såg sig förmer än henne på grund av hennes uppfattning om djur, miljö och allt som hör till det ämnet. 
 
Tro mig; jag tror - i första hand - folk om gott! Jag är fortfarande jävligt "godtrogen"! Men... och det där men:et är ämnat för diskussion. Punkt. Men? Vad händer med de där kossorna efter att de fått "leva" sina dagar? Vad händer med våra söta, gulliga grisar efter att de fått "leva" sina dagar? Jag är SÅÅÅÅÅÅ övertygad om att det fullkomligt KRYLLAR av köttätare som innerst inne VET att deras egen, personliga, privata, köttkonsumtion, pajar för allt levande som just nu existerar på vår jord. Är det något att rycka på axlarna över? Helt ärligt?  Känner du att du inte tar ditt ansvar? Tro mig; sök hjälp: http://www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/Kontaktkort/?HSAID=SE2321000016-15Z1
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela