annelielizabeth.blogg.se

South Park-avatar och annat livsviktigt

Publicerad 2012-11-23 03:19:00 i Allehanda anekdoter,

Roade mig med att göra en South Park-avatar förut, men hittade inte det rätta håret... nåt mellanting mellan dessa båda borde funka, eller?
 
 
 
Har börjat med South Park-nostalgi-maraton här hemma med min älskling. Den serien är bara för skön!!!! Har sett de flesta avsnitten redan, men de tål tveklöst att ses om och om igen :) Har att göra ett tag om man säger så... Finns ju multum med säsonger!! Har lyckats läsa en del på sistone också. Alltid lika välkommet med dessa läsperioder som infinner sig med hyfsat jämna mellanrum. Har plöjt "3096 dagar" av Natascha Kampusch (jobbig men ändå bra och med ett ljust slut trots allt elände), "En liten smula underbar" av Dawn French (underhållande lektyr; debutroman av en av världens bästa komiker alla kategorier!!), "Svikaren" av Katarina Wennstam (spännande bok som gav föga motivation till fortsatta löpturer nere i Norra Hammarbyhamnen...), "Baddaren" av Emma Hamberg (lättläst och underhållande) samt "Förhäxad" av Björn Hellberg (också bra, spännande och lite av en sträckläsningsbok som inte avslöjade sanningen för hastigt). Nu har jag dels börjat i "Äta djur" av Jonathan Safran Foer (läsvärt men sorgligt då man ju blir påmind om djurförhållandena i världen som lämnar mer än allt övrigt och lite till att önska...) och "Midvinterblod" av Mons Kallentoft. Mest inne på deckare och kriminalromaner... parallellt med mer faktabaserad lektyr - det passar mig utmärkt. 
 
Underbara Dawn French:
 
Joggade nyligen iväg i natten för att köpa cigg på 7 Eleven på Götgatan - som den okloka rökare jag råkar vara just nu. Hälsan kommer sannerligen inte i första hand för tillfället... Fick dock en anledning att röra en smula på min, annars så förslappade, röv. Alltid något. En och annat fyllo ute - mest ungt folk... Slapp dock bli yxmördad. Phjuu!!!
 
 
För att fira det lyssnar jag nu på denna sköna version av Abbas "Gimme! Gimme!"; http://www.youtube.com/watch?v=sXZa37DjtAE&list=PL92sxAtloaFgP8rhcBfKsNo_52KrCFAv2&index=13
 
Har ju blivit med katt igen, så nu bor två vackra pantrar här hemma. Ville så himmelens gärna hitta en kattkamrat till Movitz och letade ett tag på Blocket efter en lämplig kandidat. Mailade flera annonsörer och fick snabbt svar från främst en som hade katten "Blixten" till salu. Han kändes rätt (katten - inte annonsören!) och han kom hit på prov alldeles nyligen. Det kändes helrätt medsamma och jag insåg snabbt att jag ville behålla honom. Han heter nu Lakritz. Han är yngre än vår fina Movitz, men åldern till trots betydligt större. Han är, precis som Movitz, kastrerad och lugn. Nåja... lugn och lugn... han och Movitz verkar ju vilja ha ihjäl varandra här hemma stup i kvarten, men jag intalar mig själv att alla kattfajter mest sker på skoj. Det låter dock som att de håller på att mörda varandra emellanåt.. Jaja... hur som helst.. det känns skitroligt att ha dessa pantrar under samma tak och jag är glad att Lakritz är större än Movitz - annars vetefan om jag klarat av att se skillnad på de små liven - de är nämligen extemt lika. Lakritz är dock helt svart till skillnad från Movitz som har sin lilla vita fläck under hakan. Här kommer lite bilder på mina fina kissekatter;
 
Lakritz:
 
 
 
 
 
 
Movitz:
 
 
 
 
Movitz är ju redan van vid att gå ute på vår innergård för sig själv och eftersom Lakritz forne ägare berättade att hans kisse också varit ute mycket dröjde det inte alls länge innan jag tog ut honom tillsammans med Movitz. De har varit ute ihop ett par gånger sedan Lakritz ankomst, och mig veterligen har dessa rövarstråt funkat smärtfritt. När jag släpper ut dem kutar de dock åt varsitt håll, till mitt förtret (hoppades liksom att de skull joina varandra och att Movitz skulle ta hand om "lillbrorsan") men en kväll då jag glömde bort tiden och gick ner för att hämta upp dem möttes jag av två lysande ögon som spejade in genom portens glasfönster; det var Lakritz, och när jag sedan öppnade porten fann jag Movitz sittande intill honom... :) De måste ha lessnat på att vara ute i kylan och Lakritz måste ha fått guidning av Movitz för att hitta till rätt port :) Haha!!! Undrar hur länge de suttit där ute och väntat på att tröga matte skulle släppa in dem... :)

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela