annelielizabeth.blogg.se

The secret

Publicerad 2012-10-02 04:32:00 i Diverse tankar,

"Tänk positivt!!" Ja, jag försöker, tro mig!! 
 
Jag är övertygad om att ett positivt tänkande, rent generellt, kan vara av godo. Jag tror, helt seriöst, att tankens makt är större och starkare än vad vi tror. Jag är övertygad om att tankar kan skapa bra saker i livet och bidra till det rätta levernet om man bara vill. 
 
Vad jag aktar mig för är dock ett jävla dravel-tänkande! Vad jag aktar mig för är ett enda stort anammande av den amerikanska modellen som kallas "Attraktionslagen". 
 
En del av er är förmodligen bekanta med böcker/filmer av typen "The secret". Har ni redan sett filmen vet ni mycket väl vad jag syftar på, och har ni vettet i behåll kan ni inse att detta är överdrivet och rent jävla nonsens. 
 
 
Jag tror dock att det kan ligga något i det hela, utan att jag för den sakens skull anammar hela konceptet i sig. Jag kan tro att det kan ligga något i tankens makt. Tänker du alltid "Det här skiter sig! Det här kommer gå åt helvete!" Ja, då tror jag, ärligt talat, att sannolikheten för att det kommer gå åt pipsvängen är en smula större än om du tänker "Det är lugnt! Det grejar sig!!". Men filmer/böcker av amerikanska mått på detta tema är ju bara för mycket. De ger en falsk, rent äcklig bild av hur din tillvaro skulle kunna vara - bara du anammar deras "metod" och lyssnar på det de har att säga apropå ämnet (läs: köper deras dravel-böcker och dvd:s för dyra pengar).
 
Jag säger samma sak här som vid bantningsmetoder; skapa dig din egen filosofi! Betala inte en massa pengar för att få koll på det "senaste". Skapa istället din egna, gratis tro och lev efter denna. Kort och gott: Gå efter ditt eget huvud vad gäller tro och filosofi! 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela