annelielizabeth.blogg.se

Vad gör dig hungrig?

Publicerad 2013-01-31 03:31:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Kloka Rickard Söderberg tog upp detta ämne i ett blogginlägg, och jag är verkligen helt enig med allt han skriver. Många köttätare vill ju mena att vi människor är ämnade för köttkonsumtion och att det är helt naturligt. Instinkten säger oss helt sonika att vi vill äta upp djuren. Ja, så är det. Punkt. Evolutionen säger detta. Minsann.
 
Så; ponera att du varit utan föda i en jävulusiskt lång period och att du då har att välja på att äta en ko och en massa frukt, nötter, bär mm. Vad gör du? Vad säger just din instinkt åt dig att göra? Hoppar du på kossan i hagen och försöker döda denna för att äta? Eller plockar du bär, frukt, nötter? Bara en simpel fråga. Evolutionen har fått människan att överleva. Genom animalier. Säger de flesta. Så. Min fråga är: Nu då? Ska vi anamma denna evolutionsteori i 2000 år till, tills vi helt sonika dödat hela jordklotet? Det är nämligen precis vad som kommer ske om vi anammar denna teori framöver.
 
Vad gör dig hungrig?
 
Detta?
 
Detta?
 
Detta?
 
Detta?
 
Detta?
 
Detta:
 
Detta?
 
Detta?
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela