annelielizabeth.blogg.se

Popcorn och annat från vårt vegetabiliska skafferi...

Publicerad 2013-03-29 02:59:00 i Hälsa,

 
Popcorn; Ja! Det är sant! Detta "onyttiga" snacks är fan kanonbra!! Poppa popcorn och ät utan dåligt samvete; de är nämligen en enorm källa till nyttiga fibrer och antioxidanter :) 
 
Eftersom det redan skrivits spaltmeter om popcorn känner jag mig endast tjatig om jag ska skriva om det själv, men vill ändå poängtera detta med dess nyttiga egenskaper och delar därmed med mig av lite info:
 
http://www.expressen.se/halsa/frossa-i-popcorn-for-antioxidanternas-skull/
 
http://www.svd.se/mat-och-vin/popcorn-ar-nyttigare-an-gronsaker_6959665.svd
 
 
Kokos; Annat nyttigt från vårt vegetabiliska skafferi är ju bland annat den fantastiska kokosoljan. Den förtjänar sannerligen stort utrymme efter alla reprimander den fått genom åren... :)
 
 
Raffinerat kokosfett är dock inte det bästa, så de där silvriga, hårda kokosfett-paketen man ser på Ica, de man allt som oftast använder när man vill göra exempelvis ischoklad, har alltså inte samma goda egenskaper som kallpressad kokosolja. 
 
Samma sak här dock; det finns så otroligt mycket läsvärt att jag som simpel kokosfettentusiast knappast har nåt att tillföra... alltså länkar jag bara;
http://www.expressen.se/halsa/nyttigt-med-kokos/
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela