annelielizabeth.blogg.se

Fel ideal!

Publicerad 2014-02-25 05:11:00 i Skönhetsidealet,

http://www.youtube.com/watch?v=JdFkG6As8jc
 
Finner inga ord... detta är så... vanvettigt illa! Hela grejen med att tjejerna ska visa upp sina kroppar (finns det en enda tjock människa bland dessa? Finns det någon kort tjej? Finns det någon tjej som INTE vill gå i högklackade skor? Och var fan är alla killar? Varför får vi så sällan se deras kalsong-modevisning..?)

Under tiden som ett gäng snubbar är aktiva i bakgrunden med armhävningar och diverse andra kroppsliga övningar, visar tjejer upp sina kroppar som allmänt gods utan att göra just annat... Killarna är alltid de aktiva under tiden som tjejerna bara är föremål för folks blickar. Rena stenåldern alltså!

Nä, det går kalla kårar längs hela ryggen på mig, så illa är detta! En show som ska visa underkläder som alltså endast ska säljas till extremt smala människor och inga andra. Och hela medeltidsgrejen att tjejerna - bara tjejer - spankulerar fram med sina vältrimmade, nedbantade kroppar och viftar med röven är ju bara för... amerikansk.

Tillåt mig att kräkas en smula, på hela begivenheten! Detta är såååååå illa, såååååå töntigt och framför allt förlegat. Det normala idag hade varit att man för det första visade BÅDE killar & tjejer i underkläder och för det andra slopade de seglivade idealen att endast pinnsmalt folk är attraktivt!!!!
 
Då gillar jag ju detta klipp bättre!
http://www.youtube.com/watch?v=81KfU8Wd0TU

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela