annelielizabeth.blogg.se

Tzatziki på nytt sätt

Publicerad 2014-02-25 02:04:00 i Vegansk mat,

När man är sugen på Tzatziki och kilopriset på gurkan är 45 kr tar man istället Isbergssallad vars kilopris är 29 kr.

Finhacka ett lagom stort isbergssalladshuvud. Blanda med 6 stycken pressade vitlöksklyftor (eller mindre om du tycker det blir för mycket), 5 dl naturell soygurt, lite olja (olivolja eller nåt...), salt, svartpeppar och chili. ÄT MED SKED SOM DET ÄR!!!! Nä, men jo! Det har jag gjort, för det är så himmelskt gott!!!! Min Tzatziki står nu och drar i kylen och jag ska ha den till sojagrytbitar som jag ska steka och ha råstekt potatis till.

Ps. Gurka i Tzatziki är fan överskattat!!! Isbergssallad är ju asgott att ha istället! Gillar det krispiga man ej får från gurkan. Ds.
När man är sugen på tzatziki och kilopriset på gurkan är 45 kr tar man isbergssallad vars kilopris är 29 kr :) 

Finhacka ett lagom stort isbergssalladshuvud. Blanda med 6 stycken pressade vitlöksklyftor (eller mindre om du tycker det blir för mycket), 5 dl naturell soygurt, lite olja (olivolja eller nåt...), salt, svartpeppar och chili. ÄT MED SKED SOM DET ÄR!!!! Nä, men jo! Det har jag gjort, för det är så himmelskt gott!!!! Min Tzatziki står nu och drar i kylen och jag ska ha den till sojagrytbitar som jag ska steka och ha råstekt potatis till.

Ps. Gurka i tzatziki är fan överskattat!!! Isbergssallad är ju asgott att ha istället! Gillar det krispiga man ej får från gurkan :) Ds.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela