annelielizabeth.blogg.se

Vissa ska inte ha hund!

Publicerad 2014-02-12 03:58:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Såg det igen; en fjant till hundägare på Ica. Hans hund smågläfste aningen i sin otåliga väntan på husse som stod och betalade sina varor. Husses sade då högt till sin hund: "HÅLL KÄFTEN!"

Strypkoppel och hela fadderuttan... Kunde inte sluta titta... ville bara gå dit och ta med mig hunden hem, men då hade väl hillbilly-fjanten med bakåtvänd keps knivat sönder mig...
 
...och så säger folk till mig att strypkoppel är nödvändigt på vissa hundar... att hundar som drar enormt MÅSTE ha strypkoppel. Att hundar inte alls lider av detta. Vafan? LÄS:
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela