annelielizabeth.blogg.se

När en köttätare kommer till insikt...

Publicerad 2014-07-20 18:00:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Härom kvällen satt jag och pratade med en vän som äter kött. Vi snackade om detta med veganism. Vännen sade att jo, hen ville äta kött, men att det hade dykt upp många nya tankar sedan hen blev vän med mig; tankar som ej funnits där tidigare... Hen insåg hur hjärntvättade vi alla faktiskt har blivit från det att vi föds... att allt vi får veta, till största del, alltid handlar om att vi MÅSTE konsumera/äta animalier. Blev verkligt glad över att för en gångs skull prata med en regelrätt köttätare som inte bara avfärdar allt jag har att säga med skojfriska skämt som "Kött ä gött!! Inget går upp emot en helstekt gris!" Om jag hade kunnat skulle jag citera personen i fråga rakt av, för hen sade bra, tänkvärda saker som många köttätare aldrig någonsin skulle kunna erkänna att de höll med om...
 
 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela