annelielizabeth.blogg.se

Planer på vego-chokladbollar med lakrits...

Publicerad 2014-03-06 02:42:00 i Vegansk mat,

SKA testa att göra veganska chokladbollar med lakritspulver!!!! Har tänkt jag ska göra det i typ ett års tid, men har ej fått tummen ur... Klassiska på havregryn, mjölkfritt margarin, socker (eller som i mitt fall då jag gärna undviker socker; Hermesetas strö - sötningsmedel (betackar mig för kommentarer kring den saken)), kakao, en skvätt vatten/sojamjölk/iMat matlagningsgrädde och så, som sagt, pricken över i:et: LAKRITSSPULVER (finns i liten glasburk från Kung Markatta för typ dryga 40 kr i de flesta välsorterade mataffärerna)! Sedan rullar man dem i kokos såklart!
 
Lakritspulver:
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela