annelielizabeth.blogg.se

Andliga hycklare & kolloidalt silver

Publicerad 2015-12-30 05:01:00 i Diverse tankar,

Haha! Vad vilken bra illustration! Paradoxala hycklare finns det gott om; i synnerhet inom det andliga. Man kan må illa för mindre... "Ljus och kärlek till alla" & Moder jorddyrkan så länge det passar DERAS syften, för att i nästa sekund moffa kött så det stänker om det, med ursäkten den att de ju ääääär så tacksamma för vad Moder jord skänkt dem att äta. Som att djuret som hamnat på deras middagstallrik själv valt att offra sig för dem - lite hyggligt sådär... helt självmant!
 
Ta häxor. Jag är mer häxa än en vad en häxa är idag - har jag insett. En häxa skall dyrka Moder Jord (jag DYRKAR dock inget alls, förutom möjligen Andrew Eldritch, men... ja, ni hajar!) och verkligen respektera henne med all natur, med alla djur. Men... det är tydligen helt okej att moffa köttbullar och julskinka, som häxa idag. Vänta nu. HUR går detta ihop med en Moder jord-dyrkan då vi väl alla vet vad just köttkonsumtionen gör med vår planet..? Jag hänger inte med. Jag hänger inte heller med i det där andliga "vi har alla själar och vi ska alla själar respektera". Jag begriper inte hur man kan vara andligt lagd, prata om själar, om Karma-lagen, om... nä. Jag begriper detta; Det kryllar av hycklare! Av "häxor" och "andliga" som snackar så mycket skit att de inte kan stå på benen! Jag är less på hycklare! Ta ert kolloidala silver och fräls någon annan än mig, för jag begriper inte hur ni kan hålla på och TRO på er lära som - om man granskar den - är hyckleri.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela