annelielizabeth.blogg.se

Sopranos - överdos av gubbslem

Publicerad 2017-06-08 04:52:00 i Diverse tankar,

Har binge-kollat Sopranos (då jag aldrig såg denna serie när den sändes och har tänkt i efterhand att den verkade sevärd). Hur många av er har sett denna serie? Den är ju bra, men... jag har fått en överdos nu känner jag. En överdos av macho-patriark-kultur med taskig kvinnosyn, våldsinslag och homofobi, så jag var fan tvungen att pausa lite och variera med annat... Jösses. Bra serie, ja, men det blir bara för mycket ibland. För mycket mansslem, gubbslem, strippklubbar, otrohet och nu i sjätte säsongen; asjobbig homofobi. Vafan! Var tvungen att andas lite och se nåt mer... jordnära utan dessa machokultursidéer en stund... Någon annan som känner igen sig? :) Tänker framför allt på er damer nu. För jag menar; hur ofta ser man omkring 70 avsnitt av en serie där det i princip i varje avsnitt dyker upp en supervältränad snubbe som ålar omkring och är modellsnygg, med magrutor och asstor kuk? Nej, just det. Vi tjejer får liksom ha "men ja, detta tar jag ju med en klackspark, för jag vet ju att det bara är på film/tv" som standardkommentar, för annars kan vi ju verka vara rena rama party-pooper-idioter och en party-pooper vill man ju inte va! Nej, men gud... alla vet ju det bara är fiktion, på film, på tv... vi ska garva, ha humor och bara svälja. Skulle vi få se ålande snubbar i samma utstäckning som de visar ålande brudar i exempelvis Sopranos skulle det klassas som supergay! Inte en jävel hade kommit på tanken att de där ålande killarna är där för heterosexuella kvinns, nejdå, det hade fetklassats som supergay; tänkt för KILLAR att gå igång på!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela