annelielizabeth.blogg.se

Visar Arla sanningen under kosläpp?

Publicerad 2019-04-09 23:52:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

https://www.aftonbladet.se/a/y35ooa?fbclid=IwAR06hdcoadYC-kFKwNazNMRzwXsJvfjUM5wSdb6jdjt3ni4VJm7ttm4pyVg
 
Nä, nutteliten Arla. Får ni ställa in ett och annat hycklerijippo... nöööö, men lille... vad beror det på? Kan det vara som så här: Någon person för mycket har tröttnat på allvar. Tröttnat på er helt makabra, rent morbida, sjuka och framför allt falska verksamhet där ni äääälskar att visa upp en falsk fasad i hopp om att få bibehålla trogna kunder och kanske rentav rekrytera nya stackars bortkollrade små som snabbt blir hjärntvättade och kan joina er sekt. 
 
Men varför protesterar folk mot att korna får komma ut i det fria?! Är det inte en bra grej att korna får vara ute?
Fick den frågan nyss och bifogar mitt svar som jag smattrade ner lite i all hast, så sorry om det låter osammanhängande... Mitt svar:
Jojo, såklart. Det är ju inte alls som så att veganer/djurrättsaktivister protesterar mot just det utan det faktum att Arla och company gör detta medvetet så det blir till ett stort jippo som lockar folk. Folk som ska vaggas in i en falsk tro att korna mår kanonbra… vilket de ju verkligen inte gör. De hoppar och skuttar glatt just för att de har tillbringat onaturligt lång tid stillastående inomhus vilket är något mjölkindustrin inte vill visa utåt… det är för mycket för att jag ska förklara nu snabbt, men anledningen till att jag och många med mig blir förbannade på detta är just att det visas upp en falsk verklighet som lurar folk på bekostnad av djuren som lider. Denna lilla frihet korna äntligen får är underbar - den protesterar ingen mot - tvärtom, de borde ha långt mer  utomhustid! Det är bilden av en lycklig "Bregottkossa" man protesterar mot eftersom ingen får se resten av året hos kossan, då hennes kalv tas ifrån henne för att vi ska sno dennes mjölk, och hur jobbig denna separation faktiskt är för både kalv & ko, och att kon sedan efter blott ca 5 år blir dödad och uppäten (då är hon nämligen uttjänt - normalt lever en ko upp till ca 25 år)… DEN delen drar ju inga folksamlingar och DEN delen blir ingen folkfest… ingen får komma när korna tas in och blir inspärrade på hösten t.ex… och ingen får komma och hälsa på handjuren som faktiskt knappt får komma ut över huvud taget. De vi ser på dessa kosläpp är hondjur, alltså kossorna, och Arla mfl älskar ju att folk kommer dit eftersom det ligger i deras pengaintresse att alla vi ska tro att djuren är lyckliga… och som sagt: deras "glädjeskutt" är faktiskt bara ett bevis på att de stått inomhus och aldrig fått komma ut så som sig bör…. ja, jag hoppas du hajar LITE av alltsammans nu :) Finns massor att läsa om detta, om du vill… ville bara ge dig en mer nyanserad bild och kanske även få dig att förstå varför en del faktiskt blir såpass frustrerade att de tar till desperata metoder i sin kamp för djuren, men det är såklart fel väg att gå.
 
Och, vet ni, det visade sig ju att inga hot ens framkommit. Snälla; läs detta:
 
https://www.svt.se/opinion/vi-har-inte-alls-hotat-nagra-mjolkbonder?fbclid=IwAR3N-4kcpaQ0RdxOsikH6slMuT5sPTmHOrW1DbtV6YfHG6eyqueuE4yyCUg
 
Och vet ni, igen, dricker man mjölk (och äter andra livsmedel som innehåller denna kossans mat till hennes kalv som vi snor för att vi tror vi behöver den)  bidrar man faktiskt till detta: (jag vet att de flesta av er nu anser att jag är dramatisk och att jag överdriver, men detta är ett faktum, mina vänner. Det är inget jag hittar på): lidande och död. Punkt. Ja, jag sätter punkt här.
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela