annelielizabeth.blogg.se

Jag behöver verkligen inte alls respektera ditt kostval om du äter kött.

Publicerad 2014-03-06 09:46:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

"Men om jag respekterar dig och ditt matval får ju du respektera mig och det faktum att jag äter kött!"

Svar: nej.

Jag behöver verkligen inte alls respektera något som bidrar till miljöförstöring, lidande & död! Jag respekterar INTE valet att knapra likdelar!

Sorry, men det gör jag verkligen inte! Då vore jag ärligt talat blott en hycklande fjant. Därmed ej sagt att jag inte kan känna respekt för resten av dig... såvida du ej är en köttälskande jägare som anser att man har rätt att MÖRDA andra för att äta och leva, och som känner sig stolt över att döda andra levande individer... DÅ faller du direkt inom ramarna för "icke respektingivande, oemaptisk människa" som jag dessvärre har just svårt att respektera fullt ut...
 
Så, återigen; NEJ! Jag behöver verkligen inte alls respektera ditt kostval om du äter kött.

Skulle du respektera mitt kostval om det handlade om att jag ville äta hundvalpar? Spädbarn? Nej, just det! Det är nämligen inte ett respektingivande val någonstans att äta hundar! Eller spädbarn... Lika lite som det är att äta kossor, får, grisar, hönor... Varför ser ni då inte att en en hundvalp är lika mycket värd som en griskulting? HUR kan man dra en gräns någonstans mitt i alla levande varelser och säga att de till vänster är de vi ska döda och äta, och de till höger är de vi ska tycka om, klia bakom öronen och låta leva ett fullgott liv. Va?
 
Denna vill ni äta:
 
Men inte denna:
Förklara för mig vad det är för skillnad på ett liv och ett annat.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela