annelielizabeth.blogg.se

Har sagt det förut...

Publicerad 2012-12-30 02:42:00 i Könsroller och invanda mönster,

Har sagt det förut, men säger det igen till den tröga allmänheten som uppenbarligen är hjärntvättad...
 
JAG mår bra av att vistas i mörka rum! JAG vantrivs i ljusa, avskalade (och enligt mig opersonliga) rum! Alltså: För MIG innebär ett mörklagt hem något högst positivt och hemtrevligt. Jag mår verkligen inte ett dugg bättre av att vistas i ett ljust hem eftersom det inte är jag för fem öre. Jag trodde faktiskt lite mer om folk än så, men det är uppenbart att gemene man drar kraftiga paralleller med mitt "mörka, dystra och synnerligen deprimerande hem" med exempelvis mitt behov av antidepressiv medicinering.
 
Förlåt om jag skrattar, men den konklusionen är ju så dum att man inte kan göra annat! Jisses! Förstå den simpla saken att vi alla är olika och därmed föredrar olika färger, olika inredning, olika kläder, olika musik. Något som jag fullkomligt älskar kan således vara rena hatobjektet för någon annan och vice versa. Så måste det ju få lov att vara!!! 
 
JAG skulle gå runt och kräkas lite i munnen dagligen om jag tvingades ha ett "ljust och fräscht" Ikea-hem utan minsta personlighet!! JAG får multum med negativ energi av ljusa, avskalade väggar!!! Vi ÄR olika och man kan bara inte leva i tron att en mörk färg tangerar en mörk känsla! Då är man ju helt sonika korkad så det förslår! Men... man skaaaaaaa ju vara så jävla "normal" - ska man inte? Ikea och LJUSA; FRÄSCHA ytor is da shit?! HUR scheissnormal är du?!!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=tfigYaqPlc8&list=PL0CB9728699F642E7

Detta är något jag spyr åt:
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Happy

Publicerad 2013-09-26 21:48:15

hur ska man kunna hålla rent där?? Ha en städfirma 24/7??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela