annelielizabeth.blogg.se

Ironisk paradox

Publicerad 2012-10-31 00:32:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Vi deklasserar djuren till lägre stående individer och förpassar dem in i ett hörn där de blott ses som förbrukningsvaror vi äger rätten att utnyttja. Vi sätter OSS, som ras, högst upp på piedestalen och anser oss ha rätt att styra över de som ingen talan har - de som ej kan protestera på vårt språk. De som kan utnyttjas och exploateras bestämmer vi över som om vi var guds gåva till jordklotet!
 
För mig är detta en enda komplett, ironisk paradox! Jag kan nämligen - aldrig någonsin - se HUR en oempatisk varelse kan vara högre stående i något enda avseende! Vi människor väljer att degenerera oss själva men vägrar tillstå detta. Det är (nästan) humoristiskt hur dumma vi väljer att vara! Jag skäms för att tillhöra människosläktet!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela