annelielizabeth.blogg.se

Den årliga älgjakten får mig att gråta

Publicerad 2013-10-05 22:49:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Återigen älgjakt. Vansinnigt. Hemskt. Sjukt. Det är ej fråga om en djurvänlig viltvård för fem jävla öre, som många vill få det till. Det handlar om en "kul hobby"!! Jag kan inte för mitt liv begripa vari denna mord-hysteri det skojiga ligger. 14000 individer skadeskjuts varje år; och då snackar vi endast ÄLG; för att bara nämna en galen sak med denna årliga jakt. Viltvård pratar man om... Viltvård handlar om att man tar bort regelrätt sjuka, inavlade individer för att säkra friska stammar av dessa djurarter. För att se till att djuren inte ska bli utrotade etc. Men så är det knappast när gemene man ger sig ut i skog och mark och ägnar sig åt sin "skojiga hobby" där man fikar och myser mellan morden...
 
Foton med stolta jägare intill en nyligen fälld älgtjur får mig att gråta! Det är sannerligen inget att vara stolt över! Har man dödat en individ borde man skämmas och ha ångest resten av livet!
 
Detta är en sorglig och vidrig människa! Helt galen! Helt jävla patetisk! Jag slår honom på käften nu - imaginärt!!!! Ja, jag vet att det är illa att säga så här offentligt apropå denna karl jag ej känner, men ärligt talat..? Detta är faktiskt sjukt!
 
Den där käftsmällen jag så gärna vill ge honom borde dock (såklart) översättas till en enda stor kram - DET vore det bästa.
 
Jag säger även Rest In Peace till den stackars älgen. Älgen som här visas upp som vore den en jävla SAK man lyckats komma över som en trofé. FY fan, vad äckliga sådana här bilder är! VAR inte stolt över att du tagit någons liv! Är du stolt över en sådan morbid sak är du SJUK! Jag är hemskt ledsen, men det är du fan! SJUK! Sök hjälp!
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Happy

Publicerad 2013-11-12 20:36:59

HÅLLER MED TILL FULLO!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela