annelielizabeth.blogg.se

Ge mig EN anledning!

Publicerad 2014-04-27 06:54:00 i Skönhetsidealet,

Skönhetsidealet florerar stenhårt hela tiden; oupphörligen. Smal skall man vara. Annars är man misslyckad. HUR konstigt är det då att folk börjar banta? HUR konstigt är det då att folk som BÖRJAT banta sedan utvecklar en ätstörning? Media och dess förbannade ideal ställer till det något enormt. Folk kanske inte vill begripa detta, på EXAKT samma sätt som de ej vill begripa att vi alla är hjärntvättade och därmed tror att KÖTT är livsnödvändigt!, men... begriper man det ej är men helt sonika; ja, just det: hjärntvättad! Ps. Ja, en anorektiker eller en bulimiker KAN ha utvecklat sin ätstörning pga av andra orsaker, men ge mig EN anledning till att media & skönhetsideal INTE har ett skit med ätstörningar att skaffa! Ds.
 
Hur ofta får vi se en mullig utvikstjej? Svar: Aldrig!
 
Hur ofta får vi se en mullig H&M-modell som visar senaste badmodet? Jo, det hände EN gång när Anna Nicole Smith var modell... det var coolt, men hon bantade ju ner sig sedan och ingen har sett en enda liknande modell efter det... Ps. R.I.P. Anna Nicole Smith Ds.
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela