annelielizabeth.blogg.se

Varghatare

Publicerad 2014-09-13 00:20:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Dett blogginläg kräver att du tar er tid till att läsa (äh, whatever... skumma igenom!!!) detta inlägg:
http://miaimolkom.blogg.se/2014/september/vargangrepp-i-molkom.html
 
Så. Har du läst?
Bra!
 
Jag skrev detta som svar:
 
Fruktansvärt jättetråkigt och sorgligt, verkligen. Så synd!! Stackars fina får!! Hoppas de får vila i frid, de fina djuren!!

Men kom ihåg att vargen är ett djur som beter sig precis som vi, men utan att ha ett val. Varför finns dessa får i detta sammanhang? För att de skall vara fina, goa husdjur som får leva hela långa livet? Nej, knappast. De finns där för oss att slakta och äta. Men vi har ett val. Till skillnad från rovdjuret vargen har vi ett val att INTE döda djur; ändå ser vi det som vår förbannade rättighet att göra just detta! Varför i hela fridens namn blir du som skrivit detta INTE upprörd över det faktum att FÅREN ändå skulle slaktas brutalt för att bli till en fin middag?! Va? Vem kan sätta upp elstängsel mot detta?!

Finns det får i en hage skall denna hage ha ORDENTLIGT stängsel runt sig! Vilket uppenbarligen inte varit fallet! Ja, skäll på de som tillverkat stängslet! Säg att detta inte alls håller måttet! Idiotiskt stängsel må jag säga!!! Fattar att ni som köpt detta känner er förbannade. Det är viktigt att skaffa rätt skydd om om man har får eller dylikt - punkt slut! Och naturligtvis fattar jag att de som ägde dessa får TRODDE de hade rätt skydd. Dumma fjantar som tillverkar grejer som uppenbarligen inte håller måttet i verkligheten. Man undrar ju om de ens testat sina egna grejer innan de börjat sälja dem...

Varför gör vargen så här då? Vargen är naturligtvis inte så snäll... men, tror du den är OND? Medvetet? Nej, jag tror nog din hund beter sig likadant faktiskt... om den varit aningen med förvildad.. Den har en jaktinstinkt som inte alltid går hand i hand med dess behov av att äta.  Därmed detta blodiga scenario där får dödats men knappt ätits alls. Det är hemskt och man vill sannerligen säga ett och annat till vargen, men det är dessvärre så NATUREN funkar - för NATUREN och de primitiva varelser som lever i denna har inget val. De har inte möjligheten att känna "Oups... men stackars får... nu blev det lite blodigt här, det var ju inte meningen... förlåt mig så mycket! Nu känner jag dåligt samvete!" - Till skillnad från oss. Och, vilket sannerligen stryker under att detta inlägg är kommet från en varghatare och ingen djurälskare; Varför skriver du inte ett skit om att DJUREN (FÅREN!) LED? Nej, då! Stackars, stackars fårägare! Är det synd om FÅRÄGARNA?! Vänta nu ett tag här... har fårägarna fått strupen utsliten? Ja, men nutte liten förlorade kanske lite pengar då hen inte kunde sälja så mycket fårkotlett som det var tänkt. Stackarn! Buhuuu!

Fy skäms på dig! Vargen har SAMMA rätt att leva som dessa stackars får som tyvärr fick gå döden till mötes. Jag önskar dock att dessa får inte funnits här över huvud taget - eftersom jag råkar veta att dessa knappast skulle ha blivit särskilt gamla... Nädå. Ni hade ju ändå tänkt döda dem, men ni vill ha patent på dödandet - DÄRFÖR hatar ni vargen! Vargen som inte har nåt val vad gäller att döda eller ej; till skillnad från er! Vill du fortfarande föda upp får för att döda dessa; tja... Skaffa bättre stängsel. Men glöm återigen inte att DU i så fall har mer blod på dina händer än vad vargen har!
 
Så, för att sammanfatta detta som en typisk varghatare känner:
Detta är okej om det är vi människor som ligger bakom allt blod:
 
Här har vi lite bogkött från får... Mmmm, vad gott! Bultpistol mot skallen eller hur går det till är man avrättar ett får för att äta till middag?! Det är tydligen helt okej att avrätta ett får på detta sätt, om den som avrättar är MÄNNISKA! Men om en varg gör detsamma... då skall vargen dödas... Okej! Ska jag anamma denna livsfilosofi ska jag i så fall ladda mitt gevär och ge mig ut för att döda MÄNNISKOR!!!!
 

Detta är tvi vale, och den som gjorde detta är en best som döden skall dö (vargen)
 
 

Som sagt; ska vi då anamma varghatarnas idé borde vi ju faktiskt börja skjuta av människor, för de kommer här och inkräktar och tar över mördar djur på löpande band! Ja, men jag tror nog jag skall skaffa mig ett riktigt jägar-gevär. Jag ska gå och skjuta skallen av alla som äter kött till och med! Ja, det ska jag! För de bidrar minsann till massmord!
 
Finns det någon vettig människa som kan känna att det jag skriver är ironi? Finns det sedan en enda människa som kan begripa att min ironi kanske faktiskt behövs för att visa hus j-a galet folk ter sig kring t.ex vargen? Tacksam som faaan om det finns någon enda själ där ute som känner "Ja, men du har sååå rätt!"
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela