annelielizabeth.blogg.se

Punk och vargar - i en enda stor kram

Publicerad 2016-11-13 06:26:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

 
Ja, men så blev det lite punk ju. Och det var välkommet! DLK körde Du måste le som en fotomodell där de sågar skönhetsidealet så som jag gjort så länge jag kan minnas att jag kunnat stava... sedan körde Asta Kask och Dia Psalma så det stänkte om det! Punken är död? Nä, alltså... så länge det finns en viss högersving kommer det finnas punk. Och nu finns punk mer än någonsin, för nu behövs den! Den behövs inte bara för oss som traskar i ett par trasiga skor, utan för de fyrbenta som får skäll... Vargen är bespottad igen hör jag. Jag blir så trött.
Citerar wwf:
Vargens möjligheter att överleva idag beror på om vi människor vill dela med oss av livsrum och skogens bytesdjur.
 
Låt vargen leva jämte dig och mig! I en enda stor kram! Varför inte? Du kan ju om du vill. Eller; flytta!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela