annelielizabeth.blogg.se

Bästa dieten - SVT - gör om och gör bättre!

Publicerad 2018-11-01 00:17:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Den bästa dieten enligt detta program blev alltså 5:2-dieten. Varför inte den veganska? Kanske för att utgångspunkten var himla luddig. Ska de gå ner i vikt OCH få bättre värden på alla blodprover eller vad är tanken egentligen? I de slutgiltiga provsvaren tittade men ju nämligen också på hur mycket de hade gått ner i vikt och då känner jag att den infon borde ha varit med från början, så att alla matinspiratörer utgått från samma grund.
 
Man kan bli rätt ohälsosam faktiskt, med vegansk mat om man väljer att äta smörgåsar. Som "veganerna" vi fick följa ju uppenbarligen gjorde, som små barn - som deras veganska matinspiratör Mattias Kristiansson avslöjade. Men trots detta fick de bra värden, såklart! - men nejdå, de ville inte fortsätta med veganmat. Så inskränkt av dem. Så typiskt att det var två überköttisar som fick just vegandieten, som för övrigt inte är en diet från första början (jag blir en smula less redan där!). De var mest missnöjda för att de inte hade gått ner i vikt, men som sagt; handlade studien om det över huvud taget; vilken diet man kan gå ner mest i vikt av? Eh, nej, och inte ens när Mattias (gud, stackars dig, så go och tapper, du fick fajtas där med präktighetspåhopp etc...) lite fint försökte påpeka att mackorna borde skippas om de vill uppnå en viktnedgång, så fortsatte dem och dessutom klagar de sedan i programmet på undermåliga mack-pålägg. Haha! Men jösses. Som små barn. OCH; ville de verkligen kolla om det fanns en vegansk korv kanske, som kunde motsvara Rasmus korv-sug? "Mest mjölkfritt margarin och gurka" sade Margareta när hon beskrev vad de hade på mackorna som de ju skulle dra ner på... Allvarligt? Det kryllar av utmärkta mackpålägg som är veganska, om man bara orkar bry sig i tre sekunder.
 
Äh, jag orkar inte eftersom det är uppenbart när någon är anti veganism från början och inte för sitt liv kan släppa sina likdelar, inte ens när denne säger sig vilja äta bättre för miljön. Nej, för då blir det en uppoffring och det kräver fem minuter mer tid i affären att bry sig om djur och miljö, så guuuud, vad skönt att inte va vegan. Blir så less på folks egocentriska världsbild! Går man inte ner i vikt på 4 veckor så nej, tack, men räddar man ett gäng djur från att bli dödade också kanske? Äh, jag hade ju hoppats lite på att liksom komma i form och bli av med ett par kilo, men det blev jag ju inte eftersom jag valde att mestadels äta mackor och eftersom jag inte har någon koll på detta med näringslära och att man oavsett diet behöver äta mindre energi än vad man gör av med för att minska i vikt... så nej, detta är inget för mig. TYP så sa hon ju faktiskt, Margareta. Och ett litet ps till dig: Du behöver inte gå ner i vikt. Skärp dig! Bara den grejen gör mig irriterad. Du pratar om dig själv som om du verkligen borde gå ner en del i vikt och det verkar nästan vara viktigare för dig än för din kille Rasmus som är betydligt större än du. Ät mat med hjärtat, ät inte mat som haft ett!
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/5-2-passade-paret-bast
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 11 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela