annelielizabeth.blogg.se

Mr Piggy levererar!

Publicerad 2019-02-27 22:46:00 i Könsroller och invanda mönster,

Var tvungen att dela med mig av den här kloka insändaren, från tidningen Mitt i Södermalm.
Hoppfullt att läsa, det är uppenbart en ung person som skrivit detta. Samtidigt blir jag modstulen då jag i högstadieåldern (runt 1996) försökte få folk att öppna ögonen gällande samma tema… 23 år senare verkar det ju onekligen se likadant ut, och det är bedrövligt. Får hoppas att glöden inte falnar för Mr Piggy med åren. Får hoppas Mr Piggy inte ger upp och godtar det stereotypa livet &  de begränsande normerna som omger oss alla... Hejar på Mr Piggy och vill läsa fler insändare i samma anda från samma kille!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela