annelielizabeth.blogg.se

JULHELVETET

Publicerad 2011-12-31 05:55:21 i Könsroller och invanda mönster,

Nu är det som så att julen har bankat med sin jättenäve på vår port. Vare sig vi velat det eller ej har juuuuuulen svept förbi oss alla, och det är fan vedertaget att vi ska prisa och hylla denna högtid. Men jag skiter högaktningsfullt i Jesus jävla födelse! JO, jag GÖR det! Jag lovar!! Och alla andra eventuella anledningar till att fira julen är i princip lika ovidkommande! Vi har anammat en massa amerikansk dynga som blivit sinnebilden för vår vackra jul, och det gör det hela ännu mer illamåendeframkallande. Våra små söta, gråa tomtar som hjälper till i gård och stuga har helt och hållet glömts bort till förmån för en äcklig, falskt jovialisk, röd tomte som känns helt pedo! NÄR hände det?!

 

 

Har du en extremt begränsad inkomst känns julen mest som ett tungt ok att bära. Numer går nämligen julen ut på konsumtion och åter konsumtion, och det är ett helvete för dem som inte kan konsumera. Kommersialismen säger du? Jepp. Det säger jag. För den styr gemene man vare sig vi vill det eller ej, och det ger en enorm ångest för MÅNGA!! Tänk så skönt, om vi kunde sänka jul-ribban några hack och forma julen efter befolkningen istället för att skriva under på att julen som den ser ut idag är den enda rätta att blint följa!! SKIT i julen om den bara innebär en tung mörk ångeststen i din mage! Gör nåt annat denna förljugna jävla högtid om du hellre vill det!! INGEN tvingar dig att fira något dumt som du inte tror på för fem öre!!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela