annelielizabeth.blogg.se

Altruism i min tvättstuga

Publicerad 2011-02-22 12:07:41 i Allehanda anekdoter,

Hon var kort och satt och hennes hår på huvudet var lika kolsvart som det som prydde hennes vårta på hakan. Hon var en vänlig själ i min tvättstuga; hon tog ut min blöta tvätt ur maskinerna, släpade in den till rummet bredvid och torkade allting åt mig i torktumlaren. Hon kunde lika gärna ha lämnat tvätten blöt för mig att hämta; vilket inte hade varit mer än rätt eftersom jag helt glömt bort tiden och således även min tvätt. Men hon var av den hjälpsamma, goda sorten och hennes generösa gest må vara vardagligt modest, men för mig var det en värdefull och värmande handling som fick mig både rörd och tacksam.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2011-02-23 16:30:40

Nu har du chansen att vinna en ear cuff:D gå in på bloggen för mer info! Reglerna är LÄTTA!

direkt länk:

http://liborius.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-en-ear-cuff.html#comment

Postat av: Ann-Eli

Publicerad 2011-02-28 15:20:16

nej tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela