annelielizabeth.blogg.se

Empati - en bristvara - och massa befogat gnäll!

Publicerad 2012-08-30 23:15:00 i Diverse tankar,

Det är ett jävla tjat om IQ här i världen. EQ då? Vad ska man med hög IQ till om man är en empatistörd robot som högaktningsfullt skiter i allt och alla utom sig själv och sin egen lilla begränsade, snäva plätt man utför livet på? Är fullkomligt övertygad om att EQ kommer vara det man sätter värde på i framtiden. I en civiliserad, modern och framskriden värld kommer man fatta att EQ är långt mer värdefullt än IQ. Med IQ kan man komma långt, och allt som oftast hänger hög IQ samman med hög EQ, men absolut inte nödvändigtvis. Det är uppenbart att emapti är en bristvara, men ingen höjer på ögonbrynen. Varför inte? Jo, för att de som har makt har en jävligt begränsad EQ. DÄRFÖR!!! Alltså: planeten kommer snart gå åt fanders. "Orka!" är dagens slagord och motto. Att rycka på axlarna är coolt och inne och det anses vara fjolligt att som man vara vegetarian... Men visst. Vackert! Fantastiskt!! Älskar sannerligen denna trend som alla fångat upp som ett jävla flugpapper. Nä. Jag skojade. Jag känner ett jävla förakt. Jag förstår inte alls. Jag vill inte ha barn då jag ogärna vill att fler stackare ska växa upp i detta kymiga bajs-klimat! Å andra sidan råkar jag veta att just min fantastiska avkomma skulle vara precis vad den här vämjeliga skitvärlden behöver! Oj, vilken sketabra individ jag skulle kunna avla i detta nu - om jag bara ville.
 
 
Vad är det med folk? Varför är det så jävla svårt för människor att leva upp till den bild de har skapat kring sig själva och sitt värde? Bete er som att ni har ett värde om ni vill fortsätta påstå att det är vad ni har - annars får i fan lägga ner och ge upp och inse att ni tillhör en degenererad jävla primat-ras som borde skjutas rakt av!!! Skärp er!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-31 00:21:49

Ja, du... att vi är primater kan jag ju hålla med om... men jag tror att vi är det av naturliga orsaker... för att det är så det är tänkt att vi ska vara... typ...

Postat av: Jocke

Publicerad 2012-08-31 23:26:48

Bra skrivet. Kanske, kanske lär sig mänskligheten nån gång.

Postat av: Ann-Eli

Publicerad 2012-09-01 15:02:48

Jocke; ja, man kan ju alltid hoppas... :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela