annelielizabeth.blogg.se

Katrin Zytomierska och sin älskade LCHF som skadar djur och miljö

Publicerad 2014-07-20 15:20:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

"LCHF är ju ingen bantningsmetod!" Nehej? Är det så?
Hur många är det som anammar denna kosthållning enkom för att de tror de skall må bra? Ja, min mamma då... men i övrigt?
Och mår man verkligen så bra? På sikt? Av allt animaliskt gojs?

Folk är ju som vettvilliga & helt galna i viktminskningsmetoder och just DÄRFÖR! KAN! HON! GE! UT! YTTERLIGARE! EN! TRADIG! BOK! SOM! TILL! STÖRSTA! DEL! HANDLAR! OM! HUR! HON! GÅTT! NER! I! VIKT! MED! LCHF!
 
Se henne i debatt här:
https://www.youtube.com/watch?v=jZWIHSZ89gM
 
 
När man får för lite kolhydrater blir man... just det; DUM I HUVUDET!
Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera! Och, ledsen att säga detta elaka (det ÄR elakt, men det är ärligt och hon har ju fan blivit populär genom sin ärlighet då hon gjort sig lustig över tjocka människor etc... Jag är elak på RÄTT sätt - så det så!), men en människa som redan är rätt bäng borde kanske inte äventyra de sista hjärncellerna som finns kvar. Lovar jag kan ställa upp med mun mot mun-metoden vad gäller hennes hjärnceller som kravlar omkring i sina dödsryckningar... Bara att ringa mig! Lär ju behövas när som helst om det inte är försent...

Lilla söta tjejen har så lite koll så man blir mörkrädd! Lite skrämmande också att hon ger sina barn samma kost... det kommer alltså snart bli närmast en dumhetsepedimi som snart sprider sig och slår ut allt folkvett som existerar!

Äter man för mycket protein stressar man kroppen något enormt och äter man dessutom för mycket animalier riskerar man sannerligen att trilla av pinn alldeles långt innan det är tänkt. Och, ett litet Ps. VILKA är dessa kallhamrade människor som inte för ett ögonblick tänker på alla andra konsekvenser av denna kosthållning? Djuren lider och miljön går käpprakt åt helvete, men HEEEJ! Bingo Rimérs fru går ner några gravidkilon av LCHF, så LÅT OSS ALLA STRUNTA HÖGAKTNINGSFULLT I ALLT ANNAT och blunda för sanningen och bara SVÄLJA det media säger åt oss alla att svälja! Ner med det i halsen bara; sug upp det som en mekanisk docka utan minsta möjlighet till kritiskt tänkande. Pps. LCHF är sponsrat av... ja, det vet ni redan, men jag påminner er. Sponsrat av den amerikanska köttindustrin... Säger inget mer än så... men ni kanske kan räkna ut ett och annat med hjälp av denna information..? Dds.
http://www.dn.se/livsstil/kottdiet-sponsrad-av-kottindustrin/
 
Snälla alla ni som är LCHF-frälsta: ät åtminstone inte bara animaliska fetter & proteiner! Man kan översätta allt i vegotappning om man bara vill. Det måste inte vara 100% animalier! Jag kan absolut tro att man ska minska på snabba kolhydrater till förmån för fullkornsprodukter som innehåller lågt GI och jag tror ej vi måste äta endast massa light-produkter utan fett; verkligen inte - men jag tror inte det är bra för någon att äta massa animaliskt fett och protein och aldrig ge kroppen viktiga fibrer som ju kommer från just kolhydrater. Att vägra äta morötter, broccoli, blomkål, kikärter och andra baljväxter, vitkål mm för att dessa vegetabilier innehåller för mycket kolhydrater är bara dumt! Och varför pratas det aldrig om att man kan äta mycket vegetabiliska fetter och proteiner om man är LCHF:are? Jo, just det; som jag just sade: LCHF är sponsrat av köttindustrin och denna vill få folk att tro att man endast kan använda sig av LCHF-kosthållningen med hjälp av just animalisk föda, vilket såklart är ren bullshit!! Tack för ordet.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela