annelielizabeth.blogg.se

Meat is murder

Publicerad 2014-07-02 02:27:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

 
Det är väl egentligen inte så himla svårt att svara på frågan varför man är vegan. Undrar du varför jag är vegan? Nåväl. Kött är faktiskt mord. Jag gillar inte mord. Tycker du det är hysteriskt, fånigt och galet tänkt av mig? Nåväl; hur tror du din middagsstek hamnar på din tallrik? Genom att kossan/kalven/tjuren/grisen/fåret/hönan/fisken självmant skär halsen av sig och sedan offrar sin döda kropp till dig att äta? Tycker du det känns etiskt rätt att betala pengar för att levande individer skall döden möta? Nej, precis! Det tycker du ju inte alls - innerst inne. Så... ändra din kosthållning och lev med ett RENT samvete.
 
Ps. Ja, just det... glömde att ni såklart undrar varför jag då prompt måste undvika ALLA animalier; inte bara köttet... Jo, det gör jag helt sonika för att man alltid bidrar till dessa mord om man köper animaliska produkter; mjölk, kosttillskott med gelatinkapsel, skinnjackor, läderskor, ost etc... ALLT hänger samman, min vän. Det är inte så himla rolig fakta att ta till sig om man är en normalbegåvad människa med normalhög EQ, men vill man förändra detta makabra som sker så kan man ju göra det!! Hur då? Jo, genom att INTE ge ett enda öre till djurindustrin! Du tänker kanske: men gud; vad fan spelar det för roll om jag börjar äta vegomat? VAD gör det om en enda människa ändrar sin kosthållning?
 
Jag vet!!! Jag vet att det kan kännas hopplöst, men ju fler som bojkottar djurindustrin och väljer den gröna vägen desto mindre efterfrågan på animalier och... ja; räkna matten själv :) :) Röstar man dessutom på Djurens parti i september så har man gjort en fin gärning och gett djuren den röst de sjävla inte har...
 
Meat is murder är en sak som Morrisey alltid sagt... och han faktiskt himmlens rätt i det han säger.
 
https://www.youtube.com/watch?v=xacRTqk5QFM
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela