annelielizabeth.blogg.se

Måste vi respektera varandras åsikter?

Publicerad 2014-03-26 01:22:00 i Diverse tankar, Könsroller och invanda mönster,

Det är skillnad på att respektera ATT folk har egna åsikter och att respektera åsikterna i sig... Alla har rätt att tycka, tänka, känna efter eget huvud, men därmed inte sagt att man måste respektera VAD alla tycker, tänker och känner... eller hur? Om en människa TYCKER det är okej att gå ut på stan och mörda folk hej vilt; måste jag då verkligen respektera den åsikten? Nej, det måste jag verkligen inte, för den åsikten är komplett genomgalen!! Precis som det är galet att vara homofob och rasist och nazist och ha de åsikterna som det innebär... Det är en förlegad gammal floskel det där med att vi alla måste respektera varandras åsikter. Det är ett enda stort hyckleri att säga så, för inte fan sker detta i realiteten! Respekterar du en pedofils åsikt när han säger han anser det är okej att knulla småbarn?!! Nä, det tror jag verkligen inte alls du gör!!!

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela