annelielizabeth.blogg.se

DiLeva äter inte sina vänner - gör du?

Publicerad 2015-05-30 06:19:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Di Leva brukar säga "Jag äter inte mina vänner" och det är precis samma sak som Morriseys "Meat is Murder".
Jag håller med. Jag vill inte äta djur. Jag vill att de ska leva - inte dö. Jag vill att de ska få finnas till i NATURLIG skala, inte i en massproducerande hysterisk köttindustri-skala där vi mördar dem, våra fyrbenta underbara vänner,  på löpande band. Jag har satt ner MIN fot. Jag protesterar! NU får det fan va nog! NU vill jag att dödandet - FÖRINTELSEN - upphör! ÄT inte våra djur! Är du en person som älskar djur? Lev då som du lär - ju mer kärlek du ger desto mer kärlek får du!!
 
 
Man kan säga vad man vill om att "kött är bra för hälsan och kött måste vi ha!" (vilket såklart är ren bullshit!) - men man kan faktiskt ALDRIG komma ifrån det faktum att köttet på din middagstallrik innebär MORD.

Jag är verkligen hemskt ledsen, men hur näringsrikt och UNDERBART du än får för dig att ditt kött är innebär DIN köttmiddag att DU bidrar till mord. Vill du veta hur det går till? Nej, det tror jag inte alls att du vill för du vill leva i blindo och fortsätta tugga som att köttet du tuggar kommer från... NÅGOT - något objektivt som inte haft ett liv, ett medvetande, en själ... du vill fortsätta tugga som att köttet du tuggar är en GÅVA till dig. Tror du köttet kommer till dig frivilligt? Jag vill att DU som vill fortsätta tugga kött till middag ser denna video. Denna handlar om just grisar... hur är det med bacon-kärleken? Har du dille på griskött? Nåväl; se detta:
Jag VET att du kommer tänka "Nej, tack! Glöm det!" och fortsätta tugga i dig kött. Men. Snälla. Se videon. Känn sedan efter hur det känns att tugga i sig kött. Tack för ordet.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela