annelielizabeth.blogg.se

Vegansk LCHF helt ok

Publicerad 2015-05-30 05:55:00 i Diverse tankar,

 

Jag är fruktansvärt less på LCHF i den vanliga animalievänliga tappningen, men jag kan haja grejen vad gäller att äta mer fett och mindre kolhydrater, lite som GI-metoden som Fredrik Paulún länge snackat sig varm om.

Ja, mer fett, LITE mer protein (för mycket stressar kroppen så det är inte bra), rätt kolhydrater - inte vita, snabba med massa tillsatt socker & skyhögt GI utan istället fullkornsprodukter med lågt GI. Absolut. Men! Animaliskt fett i överflöd så som smör & grädde samt massa likdelar man lindar in i majonnäs... Nej. Barbariska människor! Vakna! Sluta ät likdelar och dess vätskor som inte är menade för oss människor! Är vegetabilier och lev längre. Amen.


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela