annelielizabeth.blogg.se

Kosläpp - ett vilseledande jippo av Arla mfl!

Publicerad 2016-04-25 00:47:00 i Djurrättsfrågor & veganism,


Kosläpp är ett evenemang som existerar för att vi ska tro att djuren är lyckliga. Se så de skuttar glatt när de får komma ut i solen på bete! Varför skuttar de så glatt tro? För att det detta är den enda lilla minimala chansen i livet att få vara ute och röra sig naturligt efter att att ha stått fastbundna och plågade. Vem fan skulle inte göra glädjeskutt då?! Korna är enormt frustrerade och har ett enormt behov av att äntligen få röra sig fritt!!

Detta är ett enda stort jippo! Naturligtvis är det underbart att se glädjen hos korna - jag menar inget annat, men det jag menar är att vi alla bör inse anledningen till deras enorma glädje! Vilka kommer och ser på instängningen som sker på hösten? INGA! Nej, den detaljen vill vi ju inte gärna kännas vid...

Djurens Rätt kräver bland annat att kor och kalvar ska få gå tillsammans, att nötdjur ska ges rätt till utevistelse året om och att aveln för hög mjölkproduktion ska upphöra. Läs mer i vår rapport Mjölkfabriken: www.djurensratt.se/…/ny-rapport-om-livet-efter-koinstangnin…


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela