annelielizabeth.blogg.se

Lamm och två getter slogs ihjäl på Södermalm och Djurrättsalliansen protesterar utanför Scan Linköping

Publicerad 2016-11-02 01:22:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

 
Well... nyligen slogs ett lamm och två getter ihjäl intill mitt hem och folk gråter, lägger blommor intill getternas forna hem och alla är eniga om att detta. Detta! Detta är ondska! Yes. Som fan. Det är nattsvart ondska. Jag håller med. Det är helt obegripligt och komplett fruktansvärt. Svårt att överhuvudtaget ens kunna tänka sig.
Alla är eniga om att man blir oerhört berörd när oskyldiga djur drabbas av våld på detta sätt! Men. Vad jag undrar är hur det då är okej att på LÖPANDE BAND MEDVETET, dag ut och dag in döda oskyldiga djur, som ren... slentrian..? Och varför bidra till liknande scenario som i Stora Blecktornsparken, Södermalm, Stockholm, fast aningen inlindat i "det humana" genom att äta kött? Är inte de djuren oskyldiga som får en bultpistol mot pannan för att döden möta? Fler än jag anser att det får vara nog nu! Här protesterar hjältar från Djurrättsalliansen, utanför ett slakteri i Linköping och jag frågar (med detta i åtanke: Blecktornsparken i Stockholm VS detta som är statligt och från folket kraftigt finansierat); Vad är ondska?! Egentligen?! Bara för att det inte skrivs om ondskan (djurmorden) i tidningarna betyder det inte att den inte finns. Ska vi massmörda djur på löpande band och äta upp dem? ÄR det verkligen okej? Är inte det ondska om något?! Notis om Blecktornsparkens dåd: http://www.dn.se/sthlm/lamm-och-tva-getter-slogs-ihjal-pa-sodermalm/
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela