annelielizabeth.blogg.se

Jag tycker inte synd om mjölkbönderna som går i konkurs

Publicerad 2017-04-08 23:50:00 i Djurrättsfrågor & veganism, Vegansk mat,

Jag kan ju tyvärr inte riktigt lida med de bönder som går i konkurs.
De har faktiskt en möjlighet nu att ställa om sig & anpassa sig efter rådande efterfrågan på annat än animalier och vägrar de göra det... ja, men då får de väl ändå skylla sig själva!
 
Varför inte anpassa sig istället till just denna ökade efterfrågan på vegetabilier, ta hjälp av de som kan hjälpa till att ställa om jordbruket till hållbart odlande - det gynnar inte bara dem själva utan djuren, vår personliga hälsa och inte minst hela planeten i det långa loppet.
 
Baljväxter är lösningen!
http://www.vegomagasinet.se/baljvaxter-ar-losningen/
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela