annelielizabeth.blogg.se

Pride är lite för mycket

Publicerad 2018-04-16 02:39:00 i HBTQ & sex,

Det finns en och annan som å ena sidan inte har något emot folk som är gay, trans etc... men som ändå tycker att detta med Pride-paraden och "allt jippo därikring" är "lite för mycket".

Har hört:
"Men måste de hålla på och skylta med sin sin sexualitet? De får syssla med vad de vill, men är det inte lite överdrivet detta med Pride?"

Det känns ganska överflödigt här, av mig, att försöka förklara varför Pride-parader och liknande behöver finnas. Begriper man inte detta är man ju per automatik en smula dum kan jag tycka. Men jobba på det, vetja! Google kan ju hjälpa...

en.wikipedia.org
Marsha P. Johnson (August 24, 1945 – July 6, 1992) was an African-American gay liberation[4][5] activist and self-identified drag queen.[6] Known as an outspoken advocate for gay rights, Johnson was one of the prominent figures in the vanguard of the Stonewall uprising in 1969.[4][7] A founding me...

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela