annelielizabeth.blogg.se

Black friday del 2

Publicerad 2018-11-24 02:19:00 i Diverse tankar,

Ja, jag köpte senaste numret av Situation Stockholm för 60 spänn, och insåg att "20 % rabatt om du handlar för minst 300 kr" är ett jävla dåligt erbjudande. Tänkte att jag skulle köpa något som jag normalt behöver och ändå kommer köpa sedan, i hopp om att det skulle vara bra rabatt - är man fattig så... men ärligt, det är ju bara köphets. Deras rabatter är dåliga och man tjänar endast pengar genom att tokshoppa. Rätt äckligt alltså. Nej, säger jag till Black Friday! Köp Situation Stockholm, läs den tillsammans med en kopp te och ge fingret åt köphetsen, för inte fan tjänar du på att gå ut och shoppa på rean - nej, då blir lurad att handla mer än vad du normalt hade handlat! Att komsumtionssamhället gått för långt och att det är ett hot mot klimatet behöver jag ju inte ens ta upp här, för det vet vi alla redan. 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela