annelielizabeth.blogg.se

Black friday - en kall dag

Publicerad 2018-11-24 00:59:00 i Diverse tankar,

Fattig jävel, men kände ändå att nu var det dags att bidra lite. Det kändes bra just idag, med tanke på all Black Friday-hets!
Vet inte hur många gånger jag passerat henne, med blicken hårt riktad i marken, för att jag känner mig dum som aldrig köper Situation Stockholm av henne. Jag ger massor med pengar, och pantburkar, till tiggare varje månad och den där Situation Stockholm-tidningen har blivit lidande, om och om igen. Senast jag köpte en sådan var när Thåström var med i den, för ett gäng år sedan.
 
Nu stannade jag upp för en gångs skull, jag frågade vad tidningen kostar. 60 kr, det går bra att betala med swish. Ok. Kör! Hon blev glad. "Tack, nu är det kallt, många tiggare har det svårt, ingen köper av mig idag"... Va? Blir lite extra äcklad av gemene man som alltså hetsjoggar förbi henne till förmån för rean på H&M! Så just idag kändes det EXTRA bra att bidra med 60 kr, för ett köp av senaste Situation Stockholm.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela