annelielizabeth.blogg.se

Extrema veganer

Publicerad 2019-02-14 00:59:00 i Djurrättsfrågor & veganism,

Hur kan det anses extremt med veganism? Är det inte extremt att betala för lidande & mord, när det inte alls behövs? Jag kan inte förstå hur det kan vara så vanvettigt upp- och nervänt i världen att de som är mot lidande och död ska anses som de konstiga, extrema. Och nu syftar jag INTE på den lilla ketchupklicken med militanta djurrättsmänniskor som beter sig illa, jag syftar på gemene vegan som upplever att de får stämpeln "extrem" för att de inte vill ha Keso! Vakna! Det som är och förblir extremt är det att vi tycker det är helt i sin ordning när vi äter dödade djur. Kom igen, varför ska vi försvara detta barbariska störda beteende? Varför?
Extremt?
 
EXTREMT!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

annelielizabeth

Vegan sedan drygt 10 år. Drar mig inte för att säga min mening, vilket i den konventionella normen kan landa som "Pubertal idiot" men som hos de flesta med ett hjärta som brinner för djuren och rättvisor i största allmänhet ses som livsviktiga ord!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela